|
Motor | Eencilinder tweetaktmotor |
Boring x slag | 66.4|72 |
Cilinder inhoud | 249 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 7 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatfame 25CrMo4-staal |
Vering voor | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Vering achter | WP-monoschokdemper met linksysteem |
Remmen voor | Brembo zwevende tweezuigerremklauw met schijf |
Remmen achter | Brembo zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.485 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 960 |
Drooggewicht | 95.8 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De FC 250 van de nieuwste generatie wordt geroemd als de best presterende 250 cm³ viertakt motorcrossmachine op de markt en krijgt voor 2023 verschillende technische upgrades om zijn plaats aan de kop te behouden. De compacte, lichtere en vernieuwde motor is ondergebracht in een volledig nieuw frame en is uitgerust met een herontworpen Pankl-versnellingsbak die voor soepeler schakelen zorgt, met een nieuwe quickshifter die het opschakelen nog makkelijker maakt, zelfs onder zware belasting. Een nieuwe cilinder en CP-zuiger verhogen de compressieverhouding tot 14,5:1 voor een verbeterd koppel en topprestaties op het parcours. De opvallende witte, gele en grijze grafische details, die de veranderingen voor 2023 completeren, zijn met behulp van in-mould-technologie aangebracht voor een uitstekende en duurzame afwerking. |