Nieuwsbrief:

HONDA  XLV 750 R - 1984

Bouwjaar:
1984
Kleur:
Rood
Vermogen:
Teller:
46.714 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
honda - xlv-750-r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Prachtige Honda XLV 750 R van 1984 met 46714 kilometer in een zeer mooie originele staat.

Er is zeer veel aan gedaan om deze klassieker in deze staat te krijgen, zo is de remklauw en rempomp gerevisserd, de tank gereinigd en voorzien van Tankcure, verbindingspijp tussen de dempers is vernieuwd, de frame en zijkapjes zijn opnieuw gespoten. Blok is volledig nagekeken en de olie en filter ziin vervangen, er is een nieuwe accu gemonteerd, de voorvorkrubbers zijn vervangen en de blokdeksel pakkingen en o ringen zijn vernieuwd.

Kortom een geweldige klassieker om zo op te stappen, loopt en start perfect.

Prijs 4999 euro




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
RV Betaalbare Motoren
Lijtweg 56
Bergen
Plan de route
06-23228655
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion