Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Emissieklasse: Euro 5
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 549 afleverkosten.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 67|66 |
Cilinder inhoud | 471 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 47|35| |
Max. koppel | 43|6 |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 175 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | Showa 41mm telescoopvork, instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Prolink mono met 5-voudig instelbare veervoorspanning, stalen swingarm met rechthoekige buis |
Remmen voor | Dubbele 296 mm remschijven met Nissin remklauwen. |
Remmen achter | Enkele 240mm, 1 zuiger remklauw |
Voorband | 110/80- R19 |
Achterband | 160/60ZR17 |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2165 |
Breedte | 830 |
Hoogte | 1450 |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Onze naam Overkamp motors is een begrip in Delft en omgeving.
Ons bedrijf bestaat sinds 1933.
We zijn met 2 medewerkers een klein maar hecht team.
Tevens zijn wij Honda-Exclusief dealer voor onze regio.
Wij repareren en leveren alle Japanse motoren.
De kracht van onze zaak is service, kwaliteit en betrouwbaarheid.
 | Delft, Zuid-Holland |
 | 015-2121231 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken