|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 67|42.5 |
Cilinder inhoud | 599 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | DOHC 16 kleppen inline-4 |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 120|88.1|13500 |
Max. koppel | 66|11250 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.750 (33/12) |
Overbrenging | #525 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Diamond; Fine Die-Cast aluminium |
Vering voor | 41 mm volledig instelbare upside-down HMAS cartridge-type telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Unit Pro-Link, gasgevulde schokdemper met apart reservoir, veervoorspanning in- en uitgaande instelbare demping, 130 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 310x4,5 mm hydraulisch bediende remschijven, radiaal gemonteerde 4-zuigerremklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 220 x 5 mm hydraulisch bediende remschijf, enkelzuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17 (73W) |
Wielbasis | 1375 |
Lengte | 2010 |
Breedte | 685 |
Hoogte | 1105 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 184 (rijklaargewicht) |
Leverbare kleuren | Tricolour. Graphite Black. Special Edition (Zonder C-ABS) |
Beschrijving | Snel, licht, beheersbaar, en vooral superwendbaar. Dat zijn de kenmerken van de supersportieve CBR600RR, een motor die zowel op straat als op het circuit de toon zet. En hoe, het Ten Kate Honda team wist met deze machine acht van de negen laatste WK Supersport titels binnen te slepen! En ook dit jaar ligt Honda-Ten Kate rijder Kenan Sofuoglu weer op titelkoers. Waarom? Omdat de CBR600 over een stabiel, maar reactief rijwielgedeelte beschikt.
|