Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Honda Hornet 750, een jaar oud en in nieuwstaat. Voorzien van quickshifter, traction control en verschillende rijmodi. Leuke opties als handkappen en een spatbordverlenger om de radiator schoon te houden. Motor heeft maar 1.525 km en nog 4 jaar fabriekgarantie van Honda. Eerste onderhoudsbeurt is geweest bij ongeveer 1.000 Km.
Inruil motoren bespreekbaar.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Wij zijn een familiebedrijf, gespecialiseerd in onderhoud en verkoop van motorfietsen, motoronderdelen en motorkleding. De meeste producten worden binnen 2-3 werkdagen bij u bezorgd. Heeft het spoed, dan graag even een berichtje sturen of opmerking plaatsen bij uw bestelling. De bestelde producten kunt u ook bij ons afhalen in Hazerswoude. Indien u kleding heeft besteld kunt u dit gelijk even passen.
Ook voor schadeherstel bent u bij ons aan het juiste adres. Omdat wij kleinschalig werken, zonder al te veel algemene kosten, kunnen wij zeer concurrerend werken bij onderhoud, schadeherstel en de verkoop van motorfietsen. Ook voor nieuwe motorfietsen kunt u bij ons terecht. Deze kunnen wij u op maat leveren, tegen een concurrerende prijs.
| Hazerswoude-Dorp, Zuid-Holland |
| 0172-533829 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken