|
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 67|42.5 |
Cilinder inhoud | 599 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 101|75.55|12000 |
Max. koppel | 63.5|10500 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.750 (33/12) |
Overbrenging | #525 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Mono-backbone; rectangular-section gravity die-cast aluminium |
Vering voor | 41 mm upside-down telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Monoshock schokdemper met 7-voudig instelbare veervoorspanning, veerweg 128 mm |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 296 x 4,5 mm remschijven met 2-zuiger (3-zuiger *1) remklauwen, (ABS *1) en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 240 x 5 mm remschijf, hydraulisch bediend met enkelvoudige remklauw, (ABS *1) en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1435 |
Lengte | 2090 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1095 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 173, 177 (ABS) |
Leverbare kleuren | Pearl Cool White, Quasar Silver Metallic, Pearl Nightstar Black, Pearl Fiji Blue, Pearl Amber Yellow |
Beschrijving | Pure machine
In 1998 werd hij voor het eerst voorgesteld; momenteel is hij de best verkochte motorfiets in Europa. Ondanks dat hij reeds goed was heeft Honda gemeend om hem nog beter te maken. Voor 2003 zijn verschillende aanpassingen aangebracht. De populariteit van deze categorie motoren is zo groot geworden dat in ons continent de verkoop aantallen van de Supersport machines overtroffen worden.
Gelet op het succes van de 900 versie, die in 2002 het levenslicht zag, hebben de Honda ... |