Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Stap in de wereld van tijdloze elegantie en krachtige prestaties met de Honda CB1300SA 2012 in een oogverblindende wit-rode kleurstelling!
Deze iconische motorfiets belichaamt het beste van Honda's erfgoed, met zijn indrukwekkende vermogen, betrouwbare techniek en verfijnde styling die hoofden doet draaien waar je ook gaat.
Met zijn krachtige 1300cc-motor en soepele handling biedt de CB1300SA een opwindende rijervaring, of je nu de stad doorkruist of de open weg verkent. Het strakke ontwerp, met zijn opvallende witte carrosserie en levendige rode accenten, straalt pure klasse uit en trekt de aandacht van elke toeschouwer.
Of je nu een ervaren rijder bent of net begint, de Honda CB1300SA 2012 biedt het beste van beide werelden: prestaties en betrouwbaarheid verpakt in een tijdloos design. Mis deze kans niet om eigenaar te worden van deze prachtige machine. Kom langs en ervaar de sensatie van de Honda CB1300SA 2012 vandaag nog!
- _____________________________________________
Deze motor wordt u aangeboden door Joppen Motoren.
Wij zijn al sinds 1978 dé fullservice motorspeciaalzaak voor zowel gebruikte als nieuwe motoren. Mocht u interesse hebben in het inruilen van uw motor neem dan eens contact met ons op via 040 206 2033, wij ruilen alle merken en type motoren in.
Bij zowel inkoop als inruil bieden wij een eerlijke prijs voor uw motor en zorgen voor directe betaling en vanzelfsprekend ook voor de vrijwaring van uw kenteken!
Mocht de aanschafprijs of het bij te betalen bedrag (net) te hoog zijn voor uw budget? Wij vinden het niet meer dan normaal om het u mogelijk te maken om het totaalbedrag of restbedrag in termijnen te betalen.
De beste ervaring krijgt u, zoals u zelf wel zal weten door middel van een proefrit. Bel ons vooraf even op en wij zorgen ervoor dat u, op een voor u gewenst tijdstip, de betreffende motor kunt uitproberen.
Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn en ben als één van de eerste op de hoogte van onze recentste en belangrijkste informatie. Ook onze website is altijd up-to-date met de laatste voorraad motoren, nieuwsberichten, evenementen en acties: www.joppen.nl.
Geïnteresseerd? Neem contact met ons op of stuur ons uw gegevens zodat wij met u contact op kunnen nemen. Wij vertellen u alles wat wij weten over de motorfiets zodat u weet wat u koopt.
Meer foto's kunt u vinden op onze website www.joppen.nl als ook extra informatie omtrent garantie en afleverbeurt en bijbehorende kosten.
Joppen Motoren
Strijperdijk 3D
5595XM Leende
T. 0402062033
E. info@joppen.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 1284 cc |
Comp. verhouding | 9.6:1 |
Kleppen | 16 kleps DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische branstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 116 pk / 85 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 116 Nm bij 5500 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 3.083 (37/12) |
Overbrenging | #530 gesinterde ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Dubbel wiegframe |
Vering voor | 43 mm cartridge-type telescoopvork met traploos instelbare vervoorspanning en in- en uitgaande demping, 120 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele conventionele dempers met 5-traps veervoorinstelling, 116 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 310 x 4,5 mm remschijven met 4-zuiger remklauw, ABS en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 256 x 6 mm remschijf, hydraulisch bediend met enkelvoudige remklauw, ABS en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17 (73W) |
Wielbasis | 1510 mm |
Lengte | 2220 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1120 mm |
Zithoogte | 790 mm |
Drooggewicht | 269 kg |
Leverbare kleuren | Pearl Sunbeam White (with Candy Arcadian Red) . Graphite Black |
Beschrijving | Kippenvel gegarandeerd als u aan de gashendel draait en als een raket wegschiet. Word verrast door de soepele bediening in korte bochten, die een grijns op uw gezicht tovert welke nog groter is dan uw koppel. De ongekende mix van prestaties en stijl van de CB1300 ABS zorgt voor de beste rijervaring die u ooit gehad heeft. Echt een opwindende belevenis! |
| Dealerschappen: CAGIVA, DUCATI, HUSQVARNA, MASH, MV AGUSTA |
Joppen Motoren is een allround motorzaak met de motor voor elke keus.
Ook voor onderhoud, service, kleding, en accessoires. De rijke historie van het bedrijf zorgt altijd voor maatwerk advies en de best passende prijs.
 |
Joppen Motoren |
|
Strijperdijk 3-D
Leende
Plan de route
|
 |
040-2062033
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van APRILIA