 |
Motor | Luchtgekoelde 4-takt, 16 kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 73.5|67.2 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 9.5 : 1 |
Kleppen | 16 kleps DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-F1 electronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computer gestuurde digitale transistor met electronische vervroeging |
Vermogen | 90|66|7500 |
Max. koppel | 93|6000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.538 (33/13) |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Dubbel wiegframe, stalen pijp |
Vering voor | 41 mm cartridge-type telescoopvork |
Vering achter | Dubbele schokdempers met instelbare veervoorinstelling |
Remmen voor | 296mm zwevend gemonteerde dubbele remschijf met 4-zuiger remklauw, C-ABS en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 256mm enkele remschijf, enkel zuiger remklauw, C-ABS en sintermetalen remblokken |
Voorband | 110/80 - 18 |
Achterband | 140/70-18 |
Wielbasis | 1490 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 835 |
Hoogte | 1130 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | 248 |
Leverbare kleuren | Pearl Siena Red / Pearl Nightstar Black . Pearl Nightstar Black. Pearl Cool White. |
Beschrijving | CB1100
Met de CB1100 introduceert Honda een pure naked bike die een prettige balans biedt van prestaties, wendbaarheid en oorspronkelijk design. Een design dat sterk refereert aan Honda’s legendarische CB750 Four, de eerste echte Superbike waarmee Honda de motorwereld in 1969 totaal verraste. Om die gelijkenis te versterken, liet hoofdontwerper Mr. Mitsuyushi Kohama zelfs een totaal nieuwe luchtgekoelde 1100 cc viercilindermotor ontwerpen: ‘Bij dit soort motorfietsen gaat het niet om een maximale vermogensafgifte, maar om karakter en emotie. Ik vind het metalige geluid van een afkoelende luchtgekoelde motor fantastisch. En het uiterlijk met al die koelvinnen is uiterst inspirerend’, aldus Kohama.
Onder het nostalgische uiterlijk van de lucht-/oliegekoelde krachtbron huist uiteraard wel moderne techniek. De viercilindermotor is voorzien van dubbele bovenliggende nokkenassen en van een balansas, waarmee een trillingvrije loop is gegarandeerd. Met een vermogen van 62,9 kW (85.5 pk) @ 8.500 t.p.m. en een maximumkoppel van 90,4 Nm @ 6.000 t.p.m. biedt de CB1100 bovendien een zeer inspirerende acceleratie. Het PGM-FI- injectiesysteem garandeert een uiterst controleerbare gasreactie en lage emissies.
Niet alleen het motorblok bepaalt het uiterlijk van de nieuwe CB1100, ook de klassieke lijnen die mede ontstaan door de bolle tank, de analoge klokken, de ronde koplamp en de zijwaarts geplaatste verchroomde 4-in-2-in-1-uitlaat. Het klassiek ogende dubbele wiegframe wordt afgeveerd door een 41 mm “right side up” telescoopvoorvork en Showa-stereoschokdempers. Het geheel staat op aluminium vijfspaakswielen en 18-inch banden. Zwevend gelagerde 296 mm voorremschijven en Nissin-vierzuigerremklauwen zorgen voor een adequate remvertraging. Een gecombineerd remsysteem met ABS is in NL standaard.
|