Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2007
Schitterende Custom 1200 sportster
vol met de mooiste accessoires. Zeer
nette motorfiets
= Bedrijfsinformatie =
Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Evolution® |
Boring x slag | 88.9|96.8 |
Cilinder inhoud | 1200 |
Comp. verhouding | 9.7:1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 70|52,2|6.000 |
Max. koppel | 98|3200 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 9.02 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.0 |
Topsnelheid | 190 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare 39 mm telescopische voorvork, veerweg 141 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 61 mm |
Remmen voor | 292 mm |
Remmen achter | 292 mm |
Voorband | MH90-21 54H |
Achterband | 150/80B16 71H |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2275 |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 673 |
Drooggewicht | 255 |
Leverbare kleuren | Vivid black, black cherry pearl, fire red pearl, deep cobalt pearl, Pacific blue pearl, pewter pearl, yellow pearl, white gold pearl, two-tone olive pearl en vivid black, two-tone black cherry pearl en pewter pearl, two-tone fire red pearl en black pearl |
Beschrijving | 1200 cc Evolution® motorblok; High Compression, High Flow cilinderkoppen; High Performance nokkenas; Zwarte, powder-coated motor (inclusief cilinders en cilinderkoppen) met chromen covers; Vooraan geplaatste voetpedalen; Chromen, pull-back riser; Chromen kogelvormige koplamp |
In de showroom staan gemiddeld 50 motoren.
Wij hebben alles voor de motorsport!
 | rijen, Noord-Brabant |
 | 0161240107 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken