Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2005
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt L-twin |
Boring x slag | 94|54 |
Cilinder inhoud | 749 |
Comp. verhouding | 12,7 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 121|89|10.5000 |
Max. koppel | 84|8.250 |
Koppeling | Hydraulisch bediende meervoudige droge plaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 250 |
ABS | nee |
Frame | stalen buizenframe |
Vering voor | volledig instelbare UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 128 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 240 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1.420 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 183,5 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De straat race uitvoering van de 749 S. Heeft oa radiale gemonteerde remklauwen, aluminium swingarm, lichtere velgen, carbon kuipdelen en speciaal gebruikte materialen zoals magnesium, carbon en titanium. Alleen leverbaar als een zitter (monoposto). Alleen leverbaar in rood met witte vlakken op de buddy. |
Op onze gebruikte Ducati’s krijg je 12 maanden garantie!
Dit geldt natuurlijk op alles behalve op slijtage delen zoals banden, ketting en tandwielen, remblokken etc. Op racemotoren is dit niet van toepassing. Afhankelijk van de km. stand krijgt je Ducati ook nog een grote beurt mee!
Mocht je tot de aankoop van een Ducati overgaan, dan wordt hij ook nog, indien gewenst, gratis gebracht overal in Nederland. Altijd al een Ducati willen rijden? Of wil je eens een ander type proberen maar is een proefrit te kort? Vanaf maart 2012 staan onze motoren weer klaar om ingezet te worden!
| Overasselt, Gelderland |
| 024-6222001 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken