Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Super mooie Superbike met vele optie's. De volledige historie is aanwezig van deze Nedelandse motor.
De Desmo beurt is door Ducati Assen gedaan bij 36000 km in 2024
Gielen Motorsport
Venusweg 16
8938BC Leeuwarden
Gielenmotorsport@gmail.com
0614442880
https://gielenmotorsport.nl/aanbod/
Open van 9.00 tot 18.00
Financiering mogelijk
Gratis 5 dagen all-risk verzekering
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Controleer voor aankoop van een motorfiets goed de zaken (o.a. accessoires, optie's) die voor uw beslissing belangrijk zijn. Dit i.v.m. eventuele fouten in de advertentie.
Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de advertentie.
Zet- en drukfouten zijn voorbehouden.
Opties en Accessoires: Termignoni met racing mapping , Veel carbon
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L Twin cilinder |
Boring x slag | 104 mm x 104 mm |
Cilinder inhoud | 1099 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 119.3 kW bij 9750 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 8000 tpm |
Koppeling | Droge meerplatenkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Öhlins 43 mm volledig instelbare vork met TiN |
Vering achter | Öhlins volledig instelbare monoshock |
Remmen voor | 2 x 330 mm semi zwevende remschijf, Brembo remklauw met 4 cilinders |
Remmen achter | Schijfrem 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2100 mm |
Breedte | |
Hoogte | 1100 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 171 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 |
Gielen Motorsport |
|
Venusweg 16
Leeuwarden
Plan de route
|
 |
0614442880
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken