|
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 80|49,7 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12,0:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|11,000 |
Max. koppel | 112|9,250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar |
Vering achter | dubbelzijdige aluminium swingarm, uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.548 |
Lengte | 2,183 |
Breedte | 940 |
Hoogte | 1,408 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | Lightwhite Uni/Racingblue Metallic/Racingred Uni, Ozeanblau Metallic Matt, Racingred Uni |
Beschrijving | Je geeft helemaal niets toe, vraagt altijd het uiterste. Van jezelf, maar ook van je machine. Altijd strijdend om de ideale lijn: elke bocht een paar graden lager, een paar millimeter nauwer. Kilometer na kilometer. Met de vernieuwde S 1000 XR heb je een motorfiets die ook geen compromissen kent. Deze machine combineert sportiviteit en goede prestaties op lange ritten in een perfecte vorm. De sportieve agressie is afkomstig uit de RR. Door de uitstekende ergonomie met de rechte, ontspannen zithouding kun je dagenlang om iedere bocht en elk recht stuk strijden. Een circuit dat pas eindigt als jij dat wilt. Zo moet het zijn. Dat verstaan wij onder XR. En jij? |