|
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80|49.7 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12.1 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 165|121|11000 |
Max. koppel | 114|9.250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.5 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping (hoge en lage snelheden). Veeruitslag 120 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1,439 |
Lengte | 2.057 |
Breedte | 845 |
Hoogte | 1.228 |
Zithoogte | 814 |
Drooggewicht | 205 |
Leverbare kleuren | Catalanograu Uni, Lightwhite Uni/Lupinblau Metallic/Racingred Uni, Racingred Uni/Blackstorm Metallic |
Beschrijving | Pure adrenaline. De toerenteller stijgt. Pure kracht ontvouwt zich. Showtime voor de BMW S 1000 R. Van buiten Dynamic Roadster, van binnen Superbike-DNA. Want het onderstel en de motor hebben de genen van de RR in zich. Ultra wendbaar, ultra nauwkeurig. 165 pk vanaf 194 kg. Nog uitgekiender, nog offensiever. Voor het eerst met het optionele M pakket met M kleuren en M carbon-wielen. Klaar voor de ultieme uitdaging. #NeverStopChallenging. |