|
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1254 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 136|100|7250 |
Max. koppel | 143|6250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling met schuine tanden |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm, veerweg 140 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1.515 |
Lengte | 2.165 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1.300 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 232 |
Leverbare kleuren | Black storm metallic,Stijlvariant HP,Exclusive,Stardust metallic |
Beschrijving | De nieuw R 1250 R beschikt meer dan ooit tevoren over een dynamische uitstraling. Dit komt vooral door de nieuwe boxermotor - met een nieuw koppel van maximaal 143 Nm zorgt de opnieuw bewerkte aandrijving voor meer kracht dan ooit tevoren. Door de variabele nokkenasregeling BMW ShiftCam biedt het motorblok in elk toerengebied optimale prestaties. Bij ontspannen cruisen of bij een sportieve rit ervaar je op elk moment de pure vrijheid en de typscihe punch van de boxermotor. |