|
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie euro 3 |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K |
Vermogen | 109|80|7500 |
Max. koppel | 115|6000 |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | 2.277 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos verstelbaar, veervoorspanning 7 voudig verstelbaar, Veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 (tubeless) |
Achterband | 180/55 - ZR 17 (tubeless) |
Wielbasis | 1495 |
Lengte | 2145 |
Breedte | 872 |
Hoogte | 1285 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | Zwart Grijs Donker- grijs |
Beschrijving | Deze roadster is op het asfalt helemaal in zijn element. Baas in elke bocht en tegelijk ook een comfortabele reismachine. En tot in de details te individualiseren met een breed programma exclusieve opties en accessoires: van sportmachine tot op puur toeren gerichte naked bike. Je zegt het maar, met de BMW R 1200 R kun je werkelijk alle kanten op. Het design trekt altijd bewonderende blikken, de kwaliteit en de hoogwaardige afwerking stralen er vanaf. Het is een echte BMW, met al zijn ... |