|
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72|67.5 |
Cilinder inhoud | 1649 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7750 |
Max. koppel | 175|5250 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 26,5 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2489 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1454 |
Zithoogte | 715 |
Drooggewicht | 321 |
Leverbare kleuren | Mineral silver metallic, Royal Blue metallic |
Beschrijving | Als luxe wordt ontdaan van alle ballast, dan bereikt het een nieuw, ongekend hoog niveau. Een goed voorbeeld van zo’n evolutie is de nieuwe
BMW K 1600 GTL - een tourer zoals nog niet eerder bestond. Met de meest compacte en efficiënte zescilinder lijnmotor ooit geplaatst in een productiemachine.
De ergonomie van de K 1600 GTL is helemaal gericht op lange reizen. Als het gaat om comfort en behaaglijkheid, blijft voor rijder en passagier geen wens onvervuld. De slanke constructie rond de zitplaats van de rijder en het ver naar achteren reikende stuur maken een bijzonder ontspannen zitpositie mogelijk. Uren lang en vele honderden kilometers achter elkaar. De passagier heeft daarbij een ruime zitplaats met een comfortabele rugleuning.
En voor het eerst op een motorfiets: de optionele adaptieve bochtverlichting. Een technologische revolutie die uitstekend past in het futuristische frontaanzicht van de BMW K 1600 GTL en vooral zorgt voor optimale actieve veiligheid.
De BMW K 1600 GTL maakt pure luxe zelfs lichtvoetig. Want het unieke rijwielgedeelte heeft ongekend goede handling-eigenschappen. En een absoluut direct rijgevoel door de geavanceerde Duolever voorwielophanging. Achter zet de Paralever alle power heel betrouwbaar op het asfalt. En het optionele ESA II (Electronic Suspension Adjustment) zorgt ervoor dat de BMW K 1600 GTL overal volkomen stabiel zijn weg vindt. Want met dit geavanceerde systeem zijn vering en demping al naar de rijomstandigheden en uw persoonlijke smaak met een druk-op-de-knop aan te passen.
Alles is tot in de kleinste details gebouwd voor optimaal rijplezier. En dat is iets waar een echte motorliefhebber nooit genoeg van krijgt. K 1600 GTL. UNSTOPPABLE TOUR. |