|
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72|67.5 |
Cilinder inhoud | 1649 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7750 |
Max. koppel | 175|5250 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2324 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1440 |
Zithoogte | 815-835 |
Drooggewicht | 306 |
Leverbare kleuren | Light Grey metallic, Vermillion Red metallic |
Beschrijving | Gran Turismo. Het Grote Werk. Daarvoor moeten dynamiek, stijl en comfort goed in balans zijn. Dan pas worden lange afstanden unieke ontplooiings- mogelijkheden voor uzelf. De essentie van deze filosofie, het zuivere Gran Turismo gevoel, was een droom van BMW Motorrad. Met de nieuwe
BMW K 1600 GT is het werkelijkheid geworden.
De zescilinder lijnmotoren van BMW zijn ronduit legendarisch. Een succes dat compacter dan ooit op de BMW K 1600 GT is overgedragen. 1.649 cc, 118 kW (160 pk), en een maximum koppel van 175 Nm. Alleen de cijfers spreken al sterk tot de verbeelding. En de rijbeleving is nog veel indrukwekkender. De dwars ingebouwde krachtbron zorgt daarbij voor een ongekende dynamiek met bijzonder gecultiveerde motorkarakteristiek.
Als de rijder zin heeft in sportief rijden laat de motor zich ook vanuit de lagere toerentallen verleiden tot een tussensprint. En klimt op snelle trajecten moeiteloos door naar de hoogste versnelling. Al vanaf 1.500 toeren per minuur staat meer dan 70 procent van het maximum koppel ter beschikking.
Zo hoog zijn prestaties, zo handzaam zijn afmetingen. Een kleine 103 kilo en 555 mm breedte: niet eerder was een zescilinder met een dergelijke cilinderinhoud zo compact van formaat. Voor uitstekende handling-eigenschappen en betere dwarsligging. En voor een geheel nieuwe tourervaring.
Voor veel meer inzicht in het verloop van bochten beleeft in de BMW K 1600 GT een enorme innovatie voor motorfietsen zijn wereldpremičre: de optionele adaptieve bochtverlichting. Die verhoogt niet alleen de exclusiviteit, maar vooral ook de actieve veiligheid van de machine. Zo is een toekomstvisie werkelijkheid geworden.
BMW K 1600 GT. UNSTOPPABLE TOUR. |