|
Motor | 4-cilinder lijnmotor |
Boring x slag | 80|64,3 |
Cilinder inhoud | 1293 |
Comp. verhouding | 13:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 175|129|9250 |
Max. koppel | 140|8250 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | Composiet aluminium frame met IHU persprofielen en gietdelen |
Vering voor | BMW duolever, veerweg 115 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfrem van 320 mm doorsnede |
Remmen achter | Enkele schijfrem van 265 mm doorsnede |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1571 |
Lengte | 2182 |
Breedte | 905 |
Hoogte | 1211 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | saphirschwarz-metallic/granitgrau-metallic/magmarot, lightgrey-metallic, lavaorange-metallic |
Beschrijving | Het ontwikkelingsdoel van de BMW K 1300 S was vanaf het begin duidelijk: nog meer vermogen, nog betere prestaties. De motor levert maar liefst 175 pk en 140 Nm, bij een drooggewicht van slechts 228 kg. Eenmaal op snelheid lijkt de rest van de wereld stil te staan. Het hart klopt met 11.000 tpm. Er is niets wat deze motor uit evenwicht brengt. |