Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nèt binnen en nog niet gepoetst: Gewoon een hele fraaie K 1200 LT punt uit ! [ facelift model ]. ABS, cruise control , elektrische middenbok, audio systeem, achteruit versnelling, verwarmbare handvatten, chroompakket en Hyperpro vering !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 70,5 mm x 70,5 mm |
Cilinder inhoud | 1.171 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 116 pk / 85 kW bij 8.000 tpm |
Max. koppel | 120 Nm bij 5.250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen plus achteruit |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | leverbare klauren donker grafiet/grijze buddy seat, oceaan blauw/ grijze buddy seat en licht geel/ grijze buddy seat. liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brug frame |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 102 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 285 mm schijf, vier zuiger remklaue |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 160/70 ZR 17 |
Wielbasis | 1.633 mm |
Lengte | 2.502 mm |
Breedte | 1.080 mm |
Hoogte | 1.395 mm |
Zithoogte | 770 mm |
Drooggewicht | 354 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De K 1200 LT is standaard oa uitgerust met electrisch verstelbare ruit, hansvatverwarming, cruise control, electro hydraulisch bedienbare middenbok en radio/cd speler met 8 speakers. Verder beschikt deze K 1200 LT over achtervering met wegafhankelijke demping en achteruitrijhulp met bodemverlichting. Leverbare kleuren donker grafiet, oceaan blauw en licht geel. |
Het pand van Stella motoren in Apeldoorn (Hommel 9) is een waar paradijs voor motorrijders. Hier vind je voornamelijk reeds gebruikte motorfietsen van tussen de 3.000 en 10.000 euro. Oftewel: een motorfiets voor elk budget!
Alles onder één dak
Aanschouw de mooiste motorfietsen, snuffel tussen de beste accessoires en boek een indrukwekkende training en/of motorreis. En dat alles onder één dak! Hoe dit mogelijk is? Simpel: ook BERRT en Touratech Nederland hebben zich in ons pand gevestigd.
 |
Stella Motoren |
|
Hommel 9
Apeldoorn
Plan de route
|
 |
055-3032254
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken