|
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85|63|7500 |
Max. koppel | 83|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 |
Lengte | 2320 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 185 (rijklaargewicht 207 kg) |
Leverbare kleuren | uni Alpinweiss. Metallic Lavaorange-Met/Schwartz seidenglaenzend. |
Beschrijving | Het is tijd voor een doorbraak. Naar een nieuwe tijd, met een nieuwe generatie enduro. Met een laag gewicht en enorme krachtreserves. En met alles in huis voor zwaar terrein en het betere bochtenwerk. Een enduro zoals er nog geen bestond bij BMW Motorrad. Een 800cc met maar liefst 85 pk en een koppel van 83 Nm die maar zo’n 200 kg weegt. Met het modernste motormanagement voor de laagste verbruikscijfers, maar met ongelooflijk veel rijplezier en een geweldig soundmanagement: gewoon unstoppable! Met een buizenframe dat niet alleen uiterst torsievast is, maar ook plaats biedt aan andere highlights zoals de grote airbox en de tank onder de buddyseat. Voor een 21 inch wiel, voor constante koersstabiliteit op stukken off road, achter een van 17 inch voor pure aandrijving - beide uitgevoerd als robuuste spaakwielen. De dubbele schijven voor en de enkele schijf achter zorgen voor adembenemende remprestaties die met het als optie leverbare ABS nog verder te verhogen zijn.
Het rijwielgedeelte is aangepast aan het off road concept en beschikt over ruime veerwegen die elke sprong moeiteloos slikken. En ook al is deze machine als hij van de band rolt compleet uitgevoerd: BMW zou BMW niet zijn als er niet meteen een hele lijn exclusieve accessoires was waarmee deze machine verder te individualiseren is. Daarmee is deze als een naked bike ogende, moderne enduro aan te kleden tot een comfortabele langeafstandsmachine. En dat staat niet alleen goed, het is vooral ook functioneel.
Is het daarom geen goede gedachte om meteen even een proefrit af te spreken bij de BMW Motorrad dealer? Dat geeft voldoende inspiratie om uw eerstvolgende uitstapje op de nieuwe F 800 GS te gaan plannen ... |