Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een leuke Yamaha TDM 850 met koffers!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 5-kleppen |
Boring x slag | 89.5 mm x 89.5 mm |
Cilinder inhoud | 849 cc |
Comp. verhouding | 10.5 : 1 |
Kleppen | 5, DOHC |
Brandstof toevoer | 2 x Mikuni BDSR38 carburatie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 77 pk / 56.1 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 80.4 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | 220 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen frame |
Vering voor | Telescopische voorvork 43 mm, veerweg 149 mm, gedeeltelijk instelbaar |
Vering achter | enkele achterbrug, gedeeltelijk instelbaar, veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele remschijf, hydraulisch bediend, Ø 298 mm, 4 zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele remschijf, Ø 245 mm, 2 zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 ZR18 |
Achterband | 150/70 ZR17 |
Wielbasis | 1470 mm |
Lengte | 2170 mm |
Breedte | 780 mm |
Hoogte | 1280 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 201 (rijklaar 220) kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilver, geel, rood |
Beschrijving | |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 | Drachten, Friesland |
 | 0512-542142 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail
Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was.
Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van