 |
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 81|65 |
Cilinder inhoud | 1340 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 titanium kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | volledig transistorgestuurd |
Vermogen | 197|146.9|9800 |
Max. koppel | 155|7000 |
Koppeling | Multi-disc oliebad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 1.596 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Twin Spar |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, oliegevulde, schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, ingaande, demping 13-voudig instelbaar, uitgaande demping 14-voudig instelbaar, veerweg 120 mm |
Vering achter | Swingarm, schroefveren, gas/oliegevulde schokdempers, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping 22-voudig instelbaar, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 260 mm schijf |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W), tubeless |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W), tubeless |
Wielbasis | 1485 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 740 |
Hoogte | 1170 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 220 |
Leverbare kleuren | Parelmoer wit/zilver, Mettalic goud/zwart, Zwart/grijs, Grijs/zilver |
Beschrijving | De Hayabusa heeft zijn unieke eigenschappen behouden maar is in alle opzichten verbeterd. Een grotere cilinder inhoud voor meer vermogen over het hele toerengebied en een soepele vermogens afgifte. De aërodynamica en windbescherming zijn nog verder verbeterd. Het rijwielgedeelte is aangepast waarbij vooral gedacht is aan de vermogens- en handelbaarheidsbalans. De Hayabusa isuitgerust met het S-DMS systeem waarbij je als rijder zelf je ideale mapping kunt selecteren voor iedere omstandigheid. |