Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een in topconditie verkerende Kawasaki Ninja ZX10R uit 2017.
Deze machine is afkomstig van de 1e eigenaar en bij ons nieuw aangeschaft en onderhouden.
Uiterust met onderandere LED dim en grootlicht, R&G handvat verwarming, R&G korte kenteken houder en orginele Kawasaki engine sliders.
Voor vragen en/of meer informatie, neem gerust contact met ons op.
NINJA ZX10R ZX-10R ZX10-R ZX 10 R
Lemstra Motoren bestaat sinds 1993 en is al 26 jaar de grootste exclusief Kawasaki dealer van Noord-Holland.
Voor nieuwe en gebruikte japanse motoren, verhuur, kleding, accesoires, onderdelen en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 13:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 47 mm met dubbele injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 200 pk / 147,1 kW bij 13,000 tpm |
Max. koppel | 113,5 Nm bij 11,500 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, cassette |
Verhouding | |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbele ligger frame, gegoten aluminium |
Vering voor | 43 mm upside-down Balance Free-voorvork met externe compressiekamer, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveren |
Vering achter | Horizontale Back-link met BFRC lite gasgevulde schokdemper, piggybackreservoir, verstelbare in- en uitgaande demping en veervoorspanning, en top-outveer |
Remmen voor | Dubbele semizwevende 330mm-schijven. Dubbele radiaal gemonteerde vierzuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele 220mm-schijf. Enkelzuiger remklauw |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/55ZR17M/C (75W) |
Wielbasis | 1,440 mm |
Lengte | 2,090 mm |
Breedte | 740 mm |
Hoogte | 1,145 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 206 kg |
Leverbare kleuren | Pearl Blizzard White/Metallic Flt Raw Titanium |
Beschrijving | GET CLOSER

De enorme ervaring die door het Kawasaki Racing Team met Jonathan Rea en Tom Sykes is opgedaan in het World Superbike is regelrecht terug te vinden in de nieuwe Ninja ZX-10R. Nooit eerder was in een productiemotor dan ook zo veel hoogstaande World SBK technologie terug te vinden. |
Lemstra Motoren is officieel dealer van Kawasaki in Noord-Holland. Onderdelen en reparaties , kledingverkoop, verhuur, schadereparatie en occasions. Naast het brede assortiment van motoren doen we het onderhoud van alle japanse merken. Tevens gebruiken wij voor het onderhoud uitsluitend orginele onderdelen. U kunt altijd bellen of mailen voor een afspraak.
 |
Lemstra Motoren |
|
Madame Curiestraat 12
Alkmaar
Plan de route
|
 |
072-5119704
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HONDA