Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
DE START VAN HET AVONTUUR
Sommigen hebben het geluk het al op jonge leeftijd te ontdekken.
Eenvoudig te starten, eenvoudig in gebruik en altijd plezierig De CRF50F staat algemeen bekend als de ultieme minibike en de keuze bij uitstek voor beginnende rijders wereldwijd. Zijn omgekeerde voorvork, 49 cc motorblok, eenvoudige versnellingsbak met automatische koppeling en lage zadelhoogte maken letterlijk kinderspel van rijden met de CRF50F. De CRF is stevig en degelijk gebouwd met de vormgeving van een volwassen motor en nieuwe grafische wedstrijdelementen. Deze motor doet de plezierbarometer bij de kleinste familieleden binnen de kortste keer rood aanlopen - Honda rood.
Deze CRF50F is uit voorraad leverbaar
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde 4-takt, 2-kleps SOHC 1 cilinder |
Boring x slag | 39 mm x 39 mm |
Cilinder inhoud | 49 cc |
Comp. verhouding | 10:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 2,2 kW bij tpm |
Max. koppel | 3,43 Nm bij tpm |
Koppeling | automatisch |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Rollenketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 2,6 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | 21,7 mm omgekeerde telescopische vork, 87 mm asafstand |
Vering achter | Monoshock cantilever swingarm, 70 mm veerweg |
Remmen voor | 80 mm voorloop / nalooptrommel |
Remmen achter | 80 mm voorloop / nalooptrommel |
Voorband | 2.50 10 (33) |
Achterband | 2.50 10 (33) |
Wielbasis | 911 mm |
Lengte | 1.302 mm |
Breedte | 581 mm |
Hoogte | 774 mm |
Zithoogte | 548 mm |
Drooggewicht | 50 kg |
Leverbare kleuren | Exttreme Red |
Beschrijving | Makkelijk te starten, gebruiksvriendelijk, en áltijd leuk. Openlijk erkend als de ultieme minibike, is de CRF50F de keuze van beginnende rijders vanuit de hele wereld. Dankzij de upside-down voorvork, de motor met 49 cc, de soepele versnellingsbak met automatische koppeling en de lage zithoogte is de CRF50F een makkie om te hanteren. Stevig en degelijk, met de vormgeving van een volwassen motorfiets en nieuwe grafische race-elementen; deze CRF zorgt er voor dat de pleziermeters van de kleinste rijders in het gezin al snel in het rood staan - Honda rood. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 | Ridderkerk, Zuid-Holland |
 | 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken