Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Leuk opknap project of basis voor zelfbouw loopt en rijd goed bouwjaar is 1999 dus met de verbeterde versnellingsbak, rijd perfect alles werkt
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen via telefoon, fax of email. Vanaf april 2008 is onze webshop operationeel. Wij hebben een zeer snelle postorderservice. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | 2-cilinder, 4-takt, boxer |
Boring x slag | 99|70.5 |
Cilinder inhoud | 1.085 |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | 4 kleppen, SOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Digitaal CDI |
Vermogen | 90|66.2|7.250 |
Max. koppel | 95|5.500 |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 |
Topsnelheid | 215 |
ABS | nee |
Frame | Backbone frame, staal |
Vering voor | 120mm Telelever |
Vering achter | 135mm Monoshock, Paralever |
Remmen voor | 305mm Twin schijf |
Remmen achter | 285mm schijf |
Voorband | 120 / 70 R17 ZR |
Achterband | 160 / 60 R18 ZR |
Wielbasis | 1.473 |
Lengte | 2.175 |
Breedte | 920 |
Hoogte | 1.286 |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 239 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
| Rilland, Zeeland |
| 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Badge engineering" betekent: Gebruikmaken van een bekend motormerk om een motorfiets te verkopen. Het beeldmerk of logo (badge) wordt daarbij geplakt op een motorfiets, die het in stijl en kwaliteit niet haalt bij wat onder die naam werd of wordt
verkocht. Zo werd in de jaren zeventig, toen Harley-Davidson in handen was van het Amerikaanse consortium AMF, de naam Harley-Davidson op lichte tweetakt motorfietsen geplakt. Deze motoren leken in niets op de modellen van het Amerikaanse merk en werden in een overgenomen Italiaanse fabriek gemaakt.Tijdens de zwanezang van AMC, de industriegroep die in het bezit was van de laatste overgebleven Engelse motorfietsmerken, werd badge engineering veelvuldig toegepast. Een triest dieptepunt op dit gebied werd bereikt met de merknaam Indian, tot 1953 synoniem voor een robuuste Amerikaanse motorfiets, maar in dat sluitingsjaar al misbruikt door het Engelse AMC. Een gunstige uitzondering vormt Triumph. Onder het oude beeldmerk worden nu weer uitstekende motorfietsen gemaakt.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken